Stjärnurmakarna Omdömen 42

TrustScore 2 av 5

1,8

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

VERKLIGEN EN RIKTIG DÅLIG AFFÄR JAG KÖPTE EN CERTINA KLOCKA FÖR 7000 TUSEN KRONOR OCH JAG FICK BETALA 200KR FÖR ATT TA BORT EN LÄNK PÅ PRISET FÖR 7 TUSEN DET ÄR EN RIKTIG SKANDAL PASSA ER FÖR ATT KÖP... Se mer

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Stjärnurmakarnas webshop var en trist upplevelse. Beställde läderarmband med silverfärgat spänne. Fick et automatgenererat noreplaymail med ordererkännande (utan angiven färg på spännet). Sen är det t... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Fruktansvärt otrevliga vid fråga om reparation av klocka som de är återförsäljare till. En otrevlig stämning bara av att fråga i kassan i nordstan, Göteborg. Gå inte hit! Brukar nästan aldrig vara mis... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Lämnade in en Gucci klocka från 90 talet. Önskade batteribyte + korta länk. En hel del trassel och det tog tid, men behövde inte betala ett öre och bra blev det till slut. Vänligt bemötande och generö... Se mer

Företagsinformation

  1. Klockbutik
  2. Urmakeri
  3. Smyckesbutik
  4. Urmakare

Informationen kommer från olika externa källor

Hos Stjärnurmakarna hittar du ett brett utbud av klockor från ledande varumärken. Försäkring och fri frakt ingår alltid, välkommen till din urmakare online!


Kontaktuppgifter

1,8

Dålig

TrustScore 2 av 5

42 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen inbjudningshistorik registrerad

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Fruktansvärt otrevliga

Fruktansvärt otrevliga vid fråga om reparation av klocka som de är återförsäljare till. En otrevlig stämning bara av att fråga i kassan i nordstan, Göteborg. Gå inte hit! Brukar nästan aldrig vara missnöjd med service, men det var under all kritik att bli bemött aggressivt från början utan anledning, särskilt som ung tjej. Gör om gör rätt!

30 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Hemsk kundupplevelse på Mall of…

Hemsk kundupplevelse på Mall of Scandinavia, totalt ointresserad butikspersonal. Fullt upptagna med att prata med varandra bakom disken och ropade nonchalant att jag skulle säga till om jag undrade över något. Tittade på klockor i 10 000-kronors klassen. Expedit hade airpods i öronen och kunde inte ett dugg om klockor. Kommer aldrig gå dit igen och kommer bojkotta Stjärnurmakarna framåt!

28 februari 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Bra service!

Hej! Handlade en G-Shock hos dem på Mall of scandinavia. Otroligt trevliga och ger super bra garantier!

Rekommenderar starkt!

Mvh
Michael G

5 februari 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Exklusiva klockor (VARNING)

Gå inte med exklusiva klockor hit. Gick med min Breitling till butiken i Farsta för att ta bort en (alternativt två) länkar. De hade sönder en skruv i länken direkt, och behöll klockan i 24h. Då hade de fått bort en länk på andra sidan och sa: för att få den exakt som du vill behövs en till länk på samma sida tas bort och då blir låsningen sned. Den trasiga länken sitter där den sitter och går ej att få bort.
De tog betalt, 595kr för de hade ju tagit bort en länk. 😂
Åkte direkt till en ad som fixade det, bytte skruv och justerade länken åt mig, på 20min.
Han tyckte dessutom så synd om mig att han inte tog betalt utan sa bara: sin första Breitling ska man få njuta av, inte känna ångest över.
Det kallar jag service.
Stjärnurmakarna, aldrig igen.
Efter att ha läst andras recensioner här orkar jag inte ens försöka kontakta kundtjänst.
Känns inte värt 595kr att få mer huvudvärk.

4 januari 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Lämnade in ett märkesur för batteribyte…

Lämnade in ett märkesur för batteribyte och dagen efter trillade locket på baksidan av med vattenskada som följd. När vi går tillbaka med klockan hävdar den här Stjärnurmakaren i Sickla att det var vårt fel. Tog klockan till en riktig urmakare som sa att om locket trillade av så var det ej korrekt påsatt. Inte nog med det utan när vi fick tillbaka klockan visade det sig att batteriet som vi ju faktiskt betalat för inte satt i vilket urmakaren som nu måste fixa klockan tyckte var väldigt underligt. Så om du bryr dig om din klocka håll dig långt borta från Stjärnurmakarna i Sickla Köpcenter för de är ett gäng klåpare.
Tyvärr måste man markera att de fått en stjärna för att få posta detta omdöme men korrekt hade varit noll av fem stjärnor.

5 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Jag beställde en klocka 22 Juli

Jag beställde en klocka 22 Juli. 25e får jag ett mail som hävdar att klockan blir försenad med 3-4 veckor. Inga problem tänker jag, sånt som händer. Efter 3 veckor frågar jag efter status då jag skall ut och resa så jag vet om jag behöver hantera ett paket som kommer när jag ej är hemma. Får svar att de inte fått någon mer information.
5e September skickar jag och frågar hur det går då de dragit pengar från mitt konto den 25e augusti och får inte något svar. Nu den 9e september mailar jag om att jag vill ha pengarna tillbaka då det fortfarande inte hänt ett någonting.

Riktigt uselt företag med en kundservice som är helt värdelös.
Antar att jag inte kommer få mina pengar tillbaka heller med tanke på hur trötta de är.

9 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Uppföljning av beställningar är obefintlig.

Jag gjorde en beställning den 4 augusti. Jag fick en orderbekräftelse. Idag, den 25 augusti, har leveransen fortfarande inte kommit. Jag har skickat två e-postmeddelanden men inte fått något svar. Jag har inte fått någon feedback alls om beställningen. Detta är mycket ovanligt. Nästan alla företag ger feedback. Stjärnurmakarna gör det inte. De har många butiker, men deras uppföljning av beställningar är obefintlig. Kunden lämnas i sticket.

25 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Helt okej kundservice men det går inte…

Helt okej kundservice men det går inte att lita på vad de har till salu på hemsidan.

Köpte en klocka, fick ett tag senare höra att den hade upphört. Ordern mackulerades.

Beställer en annan klocka, väntar 2 veckor, frågar vad som pågår och får då höra att även den klockan har upphört...

25 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Beställde en klocka väntade 2 v vi fick…

Beställde en klocka väntade 2 v vi fick igen notis varken att den kommit eller gått tillbaka. Ringer kundtjäns som ska skicka ut en ny ringer kundtjänst igen efter en vecka 1 före i kön har suttit 1 Tim i kö nu inget svar. Trodde detta va ett seriöst företag.

1 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Svarar ej på mail eller telefon

Gäller onlinebutiken (ej fysiska fristående butiker). Ska avbryta en order som dessutom är försenad - inget svar på mailen trots tre mail (ja jag har väntat in svarstiden). Telefonväxeln är öppen 09-12 och den är omöjlig att komma igenom trots att man är etta i kön (blir bortkopplad varje gång efter 30min även om man är nummer ett i kön från start).
Tips: Jag rekommender köp här men endast på de varor som är lagervaror. Vet man med sig att det kan finnas risk för att man behöver ta kontakt - gå till en fysisk butik istället då onlinebutiken upplevs gravt oseriös.

1 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Jag har träffat på Erik på…

Jag har träffat på Erik på Stjärnurmakarna i Mall of Scandinavia vid 2 tillfällen. Han har alltid varit så trevlig och hjälpsam. Det är precis sånna personer som honom som jag tycker alla butiker borde ha. Tummen upp för Erik! Han är en riktig stjärna!⭐️

25 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Värdelös(!) upplevelse med deras…

Värdelös(!) upplevelse med deras E-handel.

Jag tvekar inte på att det finns bra fysiska butiker kopplade till Stjärnurmakarna med duktiga butiksbiträden, men denna recension gäller att handla från deras onlinebutik - något man bör man hålla sig ifrån.

Jag köpte den 9 maj en Certina DS Action Diver Chrono som var markerad som "beställningsvara", d.v.s. leveranstid på ca 8-10 arbetsdagar.

På Stjärnurmakarnas hemsida står det ordagrant
"Vid eventuella fördröjningar kontaktar vi dig."

Vid lagd beställning fick jag en orderbekräftelse och därefter har det varit total radiotystnad från deras sida.
På den nionde arbetsdagen hörde jag av mig med en fråga om min order - varpå jag får ett svar att klockleverantören har stora leveransförseningar och en fråga om jag vill makulera ordern.
Jag beslutar att: Ja - jag vill makulera min order.

Dagen efter får jag ett nytt mail med att klockan jag beställt blivit levererad till dem föregående dag(?), och en ny fråga hur jag vill göra med beställningen.
Jag beslutar att: Jag vill fortsatt makulera min order.

Detta får jag inget svar på och efter cirka fem timmar får jag en leveransavisering att "Nu är ett paket påväg mot dig från Stjärnurmakarna".

Trots att jag vid två (2!) tillfällen visat en önskan om att annullera beställningen väljer de ändå att skicka beställningen till mig vilket bara förlänger handläggning av ärendet ytterligare - allt hade kunnat undvikas om kundtjänsten bara avbrutit min beställning när jag lagt min önskan!

Köp inte från deras E-handel. Gå till en fysisk uraffär (helst inte Stjärnurmakarna!) och få hjälp av en kunnig medarbetare istället - det gjorde i alla fall jag.

22 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Fick ingen avisering för paketet

Fick ingen avisering för paketet. Ica skickade tillbaka det innan jag upptäckte att det kommit i appen. Värdelöst. Ska jag betala 250 för ingenting???? Vem har gjort fel när avisering saknas?

24 januari 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Köpte en klocka på deras sajt i början…

Köpte en klocka på deras sajt i början av december, present till min son som fyllde år 14 december, så tyckte jag var ute i god tid... har fortfarande inte fått klockan... och får ingen kontakt varken via mejl eller telefon. Fruktansvärt dåligt!!!

16 januari 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Södertälje

Södertälje
Lämnade in klockan för batteribyte på en Braitling ( vet att det var dumt )
Dom hade sönder armbandet !
Fick åka till Krons ur i Stockholm 10 mil för bra servis , blev en dyr affär för mig !

27 november 2024
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Varning ⚠️

Köpte en klocka får några veckor sedan som skickades till fel adress av Stjärnurmakarna. Flera veckor senare är det enda jag fått ett initialt otrevligt bemötande som sedan övergått i radiotystnad. Fortfarande ingen klocka eller pengarna tillbaka.

29 oktober 2024
Omdöme utan inbjudan

Är det här ditt företag?

Registrera din profil för att få tillgång till våra kostnadsfria företagsverktyg, och kom närmare dina kunder.

Skapa ett konto gratis

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer