Lauritz har håndteret salget af min vare godt. Til gengæld kan jeg nemt se hvordan nye sælgere (inklusive mig selv) føler sig snøret ved salg. Lauritz reklamerer højt og helligt med 16% salær, men nævner ikke noget omkring købersalæren på 25% som jo også skal fratrækkes et bud for at få hammerslaget.
Min vare blev solgt for 25.000 og jeg får cirka 16.000 ud. Det er godt nok sløjt, og jeg kommer aldrig til at bruge auktionshuset igen.
14. juni 2026
Uopfordret anmeldelse
Besvarelse fra Lauritz.com
Tak for tage dig tid til at dele din oplevelse.
Vi forstår godt, at afregningen kan virke uoverskuelig, hvis man ikke på forhånd har det fulde overblik over, hvordan en auktion er sammensat. Der er både køber- og sælgeromkostninger forbundet med auktioner, og vi bestræber os på at beskrive dem så tydeligt som muligt i vores købs- og salgsvilkår. Vilkår skal man altid læse og acceptere når man handler hos os.
Hos Lauritz.com dækker salæret hele håndteringen af salget – herunder vurdering, fotografering, markedsføring, sikker opbevaring, forsikring, kundedialog, aftalehåndtering og betalingsadministration. Vi tager kun salær, når en vare bliver solgt. Auktionssiden viser købers pris, inkl. købersalær. Din afregning, baseret på din del sendes på mail. Har du brug for at gennemgang af dit salg er du meget velkommen til at kontakte os på support@lauritz.com eller telefon 44509800.
Vi tager din feedback alvorligt, så afregningen kan blive lettere at gennemskue for kommende sælgere. Det er et konstruktivt input, som vi tager med videre.