Jag lämnade in min bil för bromsservice och byte av vindrutan på Mechanum Mölndal. Detta jobb löstes bra. Dock lyckades verkstaden slarva bort nyckelhylsan till de låsbara hjulbultarna. Ett problem s... Se mer
Företaget har svarat
Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer
För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer
Skapad med AI, baserat på nyligen publicerade omdömen
Mechanum är en auktoriserad bilverkstad för Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen Transportbilar, Saab, Opel, Volvo, Ford, BMW, MINI och Mercedes-Benz. Vi startade vår verksamhet år 2008 och finns i dag som service- och skadeverkstad i både Göteborg och Malmö. Som auktoriserade är vi specialutbildade av våra bilmärken och är även elbilsexperter, redo att ta hand om din elbil. Hos oss har kunden alltid fri lånebil samt auktoriserad hjälp med bilglas, däck och tvätt. Dessutom erbjuder vi grossistförsäljning av reservdelar till andra verkstäder. Vårt motto är ”Vi älskar service”, och som ISO-certifierade arbetar vi aktivt för att förändra bilägares syn på verkstadsbranschen.
Argongatan 32, 43153, Mölndal, Sverige
Ingen inbjudningshistorik registrerad
Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa
Har besvarat 62 % av sina negativa omdömen
Svarar vanligtvis inom 1 månad
Så använder företaget Trustpilot
Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.
Hade det funnits "minus stjärnor" hade den fått "-5 stjärnor". Dem förstör din bil dem fixar inte den, sen vill dem inte fixa felen dem har ställt till med. Det har hänt mig varje gång, har haft bilen hos de 3 gånger då min försäkring har bet mig skicka in bilen till dem och varje gång har dem förstört den ännu mer. Bilen har kommit ut sämre än vad den var när jag lämnade in den!
VIKTIGT!! Vad ni än gör! Skicka inte in bilen till Mechanum Malmö! Dem kommer ställa till det för dig!
Bra bemötande och jag som ha haft otur med bilen så har man löst problemet på ett proffsigt sätt. Jag kommer fortsätta att göra mina service här.

Svar från Mechanum
Mycket dålig upplevelse hos Mechanum Bilverkstad Hingen Tagne . Min bil har varit inne i nästan sju veckor för en lackskada, trots att jag skulle fått tillbaka den för över två veckor sedan. Kommunikation och återkoppling har varit mycket bristfällig, och det går knappt att få tag på någon ansvarig.
Som kund förväntar man sig bättre service och tydligare information, särskilt från en auktoriserad BMW-verkstad. Tyvärr kan jag inte rekommendera verkstaden efter denna upplevelse.

Svar från Mechanum
Satte fast skärmen snett och sa att de inte kunde sätta fast den på annat sätt. När jag påpekar att en list var lös efter deras arbete limmas den fast. Har såklart släppt sedan dess.
Sämsta företaget någonsin!!! Lämna aldrig in er bil på denna verkstad om ni inte vill vänta tre månader på eran bil. Jag har aldrig varit med om ett så oseriöst företag. Jag har väntat 1 månad, det skulle ta exakt 6 dagar och idag skickar de att jag kan hämta upp min bil men att de inte hann göra hjulinställningen och vi får boka en annan dag. Så ni har inte hunnit göra en Hjulinställning på en månad. MVH en riktigt besviken bilägare.
Lämnade min bil för en reparation då de skulle laga plåten, bilen hade fått vatten in och det skulle torkas. Mechanum-verkstaden i Tagene skulle göra det, när jag fick bilen tittar jag om det blivit torrt och då märker jag att de har bränt interiören i bilen (under golvmatten passagerarsida fram) och täckt det med gummimattan, utan att nämna något. När jag visade upp detta, försökte de först att skylla ifrån sig men till slut sa de att det är deras fel och att de byter matten som har blivit bränt. Inget roligt alls!!

Svar från Mechanum
Jag lämnade in min bil för bromsservice och byte av vindrutan på Mechanum Mölndal. Detta jobb löstes bra. Dock lyckades verkstaden slarva bort nyckelhylsan till de låsbara hjulbultarna. Ett problem som inte löstes på åtta (8) veckor. Idag köpte jag vanliga hjulbultar som verkstaden hjälpte mig att byta till, och det var ju bra det. Det verkar finnas många stolar som saker kan tappas mellan på denna verkstad. Nu tänker jag inte besvära Mechanum Mölndal mera.

Svar från Mechanum
Katastrof redan från början där dom fick ett enkelt jobb (klotter sanering) på två av mina bilar, 2 veckor tog den ena bilen och den andra tog en månad båda bilarna fick lämnas in igen pga. Att färgen var inte borta samt att dom hade gjort skador på bilarna genom att hamra och slå loss lister med mejsel samt repat bilarna på olika ställen (fotot dokumenterade bilarna innan dom åkte till verkstaden så starka bevis). Efter tre månader gav jag upp och frågade om kompensation och det blev att dom fixade det dom hade förstört, det blev väl fixat till 90% och jag fick göra resten själv. Så rekommenderar er stark att lämnar ni in bilen här fotografera bilen både ut och invändigt för det här är riktiga pajasar.

Svar från Mechanum
Jag är väldigt missnöjd med min upplevelse hos Mecanum. I min mening är detta en av de mest oseriösa verksamheter jag har haft att göra med.
De debiterade mig 759 kr enbart för att jag hade tre påsar i bagaget, vilket jag upplevde som orimligt och dåligt motiverat. Utöver det skadades min bakre lykta i samband med att de hade bilen inne för reparation, något de inte ville erkänna eller ta ansvar för.
Jag upplevde även bemötandet från chefen Filip Persson som otrevligt och oprofessionellt. Kommunikationen var bristfällig och hela processen tog dessutom flera dagar längre än vad som först utlovades.
Sammanfattningsvis kände jag mig lurad och dåligt behandlad som kund. Min personliga upplevelse är att man bör vara försiktig med att anlita denna verkstad.
Tror aldrig jag har lämnat en review tidigare men servicen var så träffsäker och smidig att jag är tvungen att rekommendera Mechanum med Jussi Broholm i spetsen. Tydligt, proffsigt & pedagogisk genomgång samt snabb återkoppling. Varit till stor hjälp gällande min BMW M2 och överträffade mina förväntningar. Smidigheten och tydligheten är något jag aldrig upplevt förr på detta vis och den här oväntade olyckan vände till ett positivt slutskede. Tack igen Jussi på Mechanum!
// M

Svar från Mechanum
Min bil var inne på försäkringsreparation hos Mechanum Malmö. Jag har skriftlig kommunikation (SMS/mejl) om att en begagnad tröskelbreddare hittats/beställts, men bilen lämnades ut med min gamla, skadade/deformerade tröskelbreddare monterad tillbaka – utan tydlig information vid utlämning.
Det krävdes flera kontakter för att få klara besked om vad som faktiskt utförts och hur det hanterats i kalkylen. Länsförsäkringar har dessutom meddelat att verkstaden felaktigt debiterat för tröskelbreddare och därefter återbetalat beloppet.
Jag förväntar mig att en försäkringsreparation återställer bilen korrekt och att avvikelser kommuniceras innan utlämning. Jag kan därför inte rekommendera verkstaden utifrån denna upplevelse.

Svar från Mechanum
Lämnade bilen för service och fick tillbaka bilen med en sprucken ruta(sida-föraren). Anmälde det till Mechanum direkt och följde upp dagen efter. De var tydliga med att det var ett tidigare stenskott som låg till grunden för spricka och då jag nämnde tänkbara scenarios utvecklades det till en otrevlig diskussion. Mechanum service chefen var tydlig med att de inte tar ansvar för bilen som är deras förvar utan endast då Mechanum orsakar skadan, dvs de tar inget ansvar när bilen är parkerad i deras skyddade parkering. Trots jag fått bra service tidigare är servicechefens aggressiva och arroganta agerande oacceptabel så jag kommer framgent vända jag mig till andra verkstäder och rekommerar er att göra detsamma.

Svar från Mechanum
Extremt missnöjd med min upplevelse hos Mechanum i Mölndal. Min bil stod hos dem i över tre månader och under den tiden upplevde jag bristande kommunikation och väldigt otydliga besked kring vad som faktiskt var fel.
Felsökningen känns dessutom väldigt tveksam. Först bytte de 12V-batteriet eftersom de menade att det kunde orsaka felkoderna – men felet kvarstod. Därefter bytte de cellmoduler i batteriet – men felet kvarstod fortfarande. Till slut byttes hela fordonsbatteriet och då fungerade bilen igen. Trots detta menar verkstaden att 12V-batteriet och fordonsbatteriet bara var “följdfel” av cellmodulerna, vilket jag har svårt att förstå när felet faktiskt försvann först efter att fordonsbatteriet byttes.
Under processen var verkstadschefen dessutom otrevlig och stundtals aggressiv i tonen när jag ringde och försökte få svar eller ifrågasatte ärendet. Som kund förväntar man sig ett professionellt bemötande, särskilt när bilen står inne i månader.
Slutfakturan landade på över 140 000 kr. Försäkringen tog en stor del, men jag fick ändå själv betala 44 195 kr. Efter det de kallade “goodwill” på 6 000 kr blev min slutkostnad 38 195 kr. Jag fick även lånebil i ungefär en månad, vilket de också räknar som goodwill.
Sammantaget känns hela processen väldigt tveksam: lång väntetid, flera dyra delar byttes utan att lösa problemet, och ett bemötande som inte håller den nivå man förväntar sig av en auktoriserad verkstad.
2/2 Körde och handlade, min 6 år gamla Mercedes fick elektronik spel och gick inte att starta, och inte att låsa mitt på ett stort köpcentrum. Bilen bogserades till M då jag har haft 2 service där innan och de säger att de är auktoriserade Mercedes verkstad. 3/2 fick jag besked av M de hade tid att titta på bilen en vecka senare 9/2. Fick besked 10/2 att startmotorn var kass och man skulle jaga en ny begagnad. 13/2 fick jag besked att mitt försäkringsbolag inte hade haft tid att titta på ärendet. De skulle lämna besked 16/2. M fick ok och började jaga en begagnad startmotor. 18/2 hade man fått startmotorn jag gick till M för att hämta min nyckel till mitt garage. Då stod bilen olåst vid staketet på västkustvägen, olåst med nyckeln i bilen. De skulle montera den 19/2. Sökte M hela dagen 19/2 ringde 15-20 gånger fick inget svar. Gick till M, helt tomt på kundmottagningen. De sa "har ingen ringt till dig" Då visade det sig det var inte startmotorn, det var gnagare, efter 3 veckor så hade man hittat felet. Det visade sig att man hade förstört däcken vid bogsering och en liten repa framtill. Då var jag arg men min bil var i deras omsorg så det gällde bara att behålla lugnet, De skämdes så jag fick en lånebil. Den 20/2 så ringde en ny tjänsteman som sa att bilen var klar. De hade fixat skadan det var bara att komma och hämta min bil. Det var mörkt när jag kom och hämtade bilen så jag såg ingen skada. Hade ersättnings däck så bilen rullade. På söndagen upptäckte jag motorskydd i hårdplast i baksätet på min bil. Upptäckte även ett kromat avgas skydd saknades på avgasröret. På måndagen när jag var på BMW för att få inbytespris på min bil så upptäckte de skadan fram vid däcken. Skrev till M men de hade inte gjort någon skada. Det som i mina ögon var värre de hade inte heller sagt att där var någon skada. Är förvånad över att Mercedes kan acceptera M som verkstad.

Svar från Mechanum
Jag har aldrig skrivit en recension förr. Bara detta bör säga något. Vill ni slippa huvudvärk och slöseri med tid så skippa denna verkstad. Tyvärr kan man inte ge noll stjärnor annars hade jag gjort det!
Jag lämnade min bil för att fixa bakre glasruta samt vänstra sidospegel. När jag hämtade bilen så var bakre ruta fixat men inte sidospegel. Dessutom hade de orsakat repa på bilen.
De skyllde repan som att det är en "lastrepa".
Lämnade in bilen igen för att åtgärda repan samt återigen sidospegel. Denna gång hade blev sidospegel åtgärdat men missat åtgärda repan och sjukt nog hade de orsakat ytterligare en repa, ett par cm från den förra. Denna repan tog de på sig.
Jag förstår inte hur man lyckas?!
Jag har aldrig varit med om detta tidigare!
Allting har varit sinnessjukt!
Så undvik denna verkstad!!

Svar från Mechanum
Har alltid lämnat mina bilar jag haft innan och varit nöjd. Lämnade in min Ford fiesta för service. När jag hämtade bilen fick jag en offert på (4800:-) där det stod att batteriet var dåligt, avtappn/påfylln/luftn av kylsystem. Påfyllning av frostskyddsmedel. De upplyste mig att när det blir kallare så kommer det att frysa.
Lämnade då in bilen på en verkstad jag litar på. De gick igenom bilen men de hittade inga som helst fel de påstod. Alltså försökte Mechanum blåsa mig. Det var sista gången jag lämnade min bil där. De bör skämmas ordentligt.

Svar från Mechanum
Mikael Eliasson och Peter Augustsson hade en vision på 90-talet! Mechanum blev en lysande stjärna. Men idag är inte mycket av den visionen kvar. Har råkat ut för flera märkliga "incidenter" och nu senast ockerpris-offerter! Nej, jag väljer något annat numera

Svar från Mechanum
Meddelade att bilen var färdig trots att den inte var det. Fick återkomma för att dom saknade delar. Svarade inte på telefon eller e-post under 3 veckor. När jag kom för att färdigställa reparationen hade dom helt plötsligt ändrat sig och menade att delen inte var en del av försäkringsärendet. Väldigt oseriösa.

Svar från Mechanum
absolut inte till Mechanum för service! Absolut uselt! Mechanum utförde inte fackmässig kontroll, stämplade felaktigt serviceboken och orsakade att min 12-åriga rostskyddsgaranti ogiltigförklarades. De tog inget ansvar för de allvarliga rostskadorna som nu har spridit sig. Undvik denna verkstad!

Svar från Mechanum
Lämnade min Audi på service där... Riktigt stort misstag. Vet helt ärligt inte om de ens bytte oljan men när bilen var klar så hade de punkterat flera "Fel". bland annat så hade de påstått att motorn läckte olja.
Jag anade misstanke och lät en annan verkstad kontrollera punkterna vilket de hittade 0 fel.
Hade jag lämnat in bilen hos Mechanum hade dom alltså tagit betalt för att göra 0 arbete??

Svar från Mechanum
Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.
Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.
Läs mer om andra typer av omdömen.
Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.
Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.
Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.
Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.
Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.