REFA - Renovation - Energi - Forbrænding - Affald Anmeldelser 58

TrustScore 1.5 ud af 5

1,4

Selvom vi ikke verificerer specifikke påstande, fordi anmeldernes meninger er deres egne, kan vi godt betegne anmeldelser som "Verificerede", når vi kan bekræfte, at der har fundet en forretningsinteraktion sted. Læs mere

Af hensyn til platformsintegriteten scannes alle anmeldelser på vores platform – verificerede eller ej – af vores automatiserede software døgnet rundt. Denne teknologi er designet til at identificere og fjerne indhold, der overtræder vores retningslinjer, herunder anmeldelser, som ikke er baseret på en reel oplevelse. Vi er klar over, at vi måske ikke fanger alle problemer, og du er velkommen til at gøre os opmærksom på det, hvis vi har overset noget. Læs mere

Se, hvad kunderne siger

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Et firma, der skruer det hele tilbage til ur-tiden. Har ringet 3 gange til dem. Hver gang mellem 40 og 50 minutters ventetid. Forklarer dem, at de ikke har sent sms ud omkring afhentning, hvilket de b... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Forstår ikke hvorfor der ikke er en oversigt over tømningsdage på Refas hjemmeside, jeg lige kan gå ind og se. Kan vel ikke være så svært at lægge på siden. Godt nok sølle hvis så simpel en ting ud... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

3700 om året er jo rent ud sagt rocker priser! Jeg har ikke meget skrald da jeg kun er i boligen et par dage om ugen og skraldespandene er aldrig over 20% fyldt. Man kan ikke få tømning min... Se mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Ren svindel. Jeg overtog et hus pr 1/1, og REFA har ikke tømt skrald på adressen før engang omkring maj. Deres underleverandør bekræfter dette. Da de konfronteres med dette, "beklager de", me... Se mere

Virksomhedsoplysninger

  1. Affaldshåndtering
  2. Renovation

Oplysningerne kommer fra forskellige eksterne kilder

Aktuel information om REFAs affaldsløsninger, dagrenovation, affald, genbrugsbeholdere, tømning, skraldemand, skraldemænd, skraldebiler, vinter


Kontaktoplysninger

  • Energivej 4, 4800, Nykøbing Falster, Danmark

  • refa.dk

1,4

Dårlig

TrustScore 1.5 ud af 5

58 anmeldelser

5 stjerner
4 stjerner
3 stjerner
2 stjerner
1 stjerne

Ingen anmeldelsesinvitationer registreret

Denne virksomhed har ikke inviteret sine kunder til at skrive anmeldelser, så anmeldelserne er muligvis ikke repræsentative

Sådan bruger denne virksomhed Trustpilot

Se, hvordan deres anmeldelser og bedømmelser indsamles, vurderes og modereres.

Virksomheder på Trustpilot må ikke tilbyde incitamenter eller betale for at skjule anmeldelser. Anmeldelser repræsenterer individuelle brugeres meninger, og ikke Trustpilots mening. Læs mere

Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Refa er en flok tyveknægte

Refa er en flok tyveknægte

3700 kr. om året for så lidt afhentning, er alt for dyrt!
Jeg har max 20 % affald i de spande per afhentning, det burde kunne laves så man ikke fik hentet så tit, og så spare de penge.

Har også oplevet at de ikke gider at hente og skriver at affaldet er sorteret forkert.

Man burde kunne melde denne dårlige service fra og så køre sit affald på genbrugen selv.

7. april 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Det er dog fantastisk at man stadig kan…

Det er dog fantastisk at man stadig kan finde tømnings dage for år 24 det må da være til gavn for mange. Jeres hjemmesider svare til på en skala fra 1 til 10 til 0000. Se dog at få renoveret jeres personale der bestyre hjemmesiderne. I er dog tros alt et afalds selskab.

7. januar 2026
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Dybt uprofessionelt!

Refa har godt nok ca. den ringeste og mest umulige hjemmeside der findes! Og at man medio december ikke har mulighed for at se tømningsdage i januar, er jo helt håbløst, og dybt uprofessionelt!

15. december 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

har igen ikke afhentet…

har igen ikke afhentet emballage/plastik,det er så 4 gang at jeg har måtte gøre opmærksom på deres hjemmeside,det er kun (indtil videre ) denne type affald de har store problemer med ,og det har der været længe nu.atter ikke afhentet 24/12-25

26. november 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

REFA er en utrolig dårlig leverandør…

REFA er en utrolig dårlig leverandør til kommunens beboere.
Ingen kvalitetssikring fra REFA, enhver utilfredshed fra ansatte bliver ukritisk sendt videre til beboere, Nyk. Falser kommune bliver ikke orienteret og beboer skal bare rette ind.
Skift REFA ud til en leverandør der sætte beboerne i fokus.

28. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

3700 om året er jo rent ud sagt rocker…

3700 om året er jo rent ud sagt rocker priser!

Jeg har ikke meget skrald da jeg kun er i boligen et par dage om ugen og skraldespandene er aldrig over 20% fyldt.

Man kan ikke få tømning mindre end hvert 14 dag så selvom skraldespanden ikke engang er kvart fyldt så betaler jeg stadig fuld pris på omtrent 300 kr om måneden hvilket er svineri på det groveste.

Desuden så bliver mine skraldespande sjældent tømt mere end 1 gang om måneden!

Rent ud sagt tyveri og tvang til at betale noget som man næsten ikke bruger!

1. oktober 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Vi har ikke fået tømt vores…

Vi har ikke fået tømt vores skraldespand til glas og metal i snart 3 måneder, det kan simpelthen ikke være rigtigt. Hvorfor skal vi affalds sorterer når i ikke kommer og tømmer l*rtet. I tager poserne og i tager mad og rest affald og tømmer, men den anden får bare lov til at stå. Jeg overvejer stærkt at stille den midt ude på vejen, så når dem som tømmer, mad og rest kommer, for så må de sørger for den. Der står på nettet afhængig af hvor man bor så bliver den tømt hver 4, 8 eller 12 uge, der må jeg bare sige at de er overskredet for længst. Jeg ved ikke om jeres arbejdsgiver er for dovne til at tømme den, men DOVENSKABEN LÆNGE LEVE TIL JER!

29. september 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

REFA er simpelt hen for dyrt et…

REFA er simpelt hen for dyrt et bekendtskab. Ved overgangen til den nye affaldsordning, blev vi lovet at det ikke ville påvirke priserne i nævneværdig grad. Det holdt så ikke. Tømningen er blevet næsten dobbelt så dyr.
Nu har REFA så fået et nyt regnskabssystem, og det har tilsyneladende skabt rod i deres udsendelse af fakturaer, så for at dække sig ind, vælger man med få dages varsel at ændre betaling for renovation fra halvårlig til helårlig (kr. 3.758!!!). Men ikke nok med det. REFA udsender fakturaen midt i en måned (den 14. august) med betaling 8 dage senere (d. 22. august). Der må være mange familier, som sidder med et stort hul i et ellers veltilrettelagt budget p.g.a. dette "kunstgreb". Der er ingen respekt for den almindelige borgers økonomi.

14. august 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

En pengemaskine uden lige 🤬🤬🤬

En pengemaskine uden lige 🤬🤬🤬
Prisen er steget igen 🤬🤬🤬 3758 kr. for 2025 😱😱😱
Prisen stiger år, efter år og man har ingen mulighed for at komme uden om dette vanvid, da det er lovbestemt man skal være en del af dette.
Kan ikke fravælge at betale til nogle af tingene og selv køre noget af det på genbrugspladsen, for at spare nogle penge.
Betal og vær glad 🤬🤬🤬

14. august 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Ringe service

Ringe service! Overholder ikke deres ejne frister, lover at komme om tirsdagen, og så kan det sagtens blive torsdag før de kommer. Er meget lidt servicemindet, har man ikke fået udfyldt en bestilling helt korrekt, så er der ingen vilje fra Refa til at prøve at løse problemet. Det er tydeligt at de er meget opmærksomme på at man ikke kan vælge en anden leverandør

13. juni 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Spild af ressourcer

Da skaldespandene skulle skiftes ud til større rumindelte ditto til sortering, blev der sat et klistermærke på den gamle skraldespand hvorpå der stod at den ville blive afhentet "i løbet af et par uger". Nu er der så gået knapt et par ÅR og spanden er ikke blevet afhentet som lovet. Rygtet vil vide at man ikke har tænkt sig at overholde løftet, men forventer at kunderne selv afleverer dem. Hvor er det nemt at tvære sin oprydning af på borgerne! Men så bliver spanden bare stående som en skamstøtte over Refa. Den røde spand til farligt affald gider man åbenbart heller ikke afhente selv om det ser ud til den ikke skal bruges mere. Så var det da godt der blev lavet så mange af dem, så de kunne bruges i kort tid. Sikke dog et miljøsvinsk spild af ressourcer!

6. april 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Refa er svindel og korruption

Refa er svindel ikke andet. Skruer prisen helt op fjern alt hvad der hedder service. uintelligent medarbejdere der ikke er til nogen hjælp. en AI chatbot der heller ikke er til nogle hjælp.
Elendige samarbejdsparnere som Remondis gør ihvertfald også sit for at tilfredsheden er i bund.
Og når man så først kommer igennem til nogen i ledelse så gør de opmærksom på at man jo bare køre sit skrald på genbrugspladsen.
Men du skal stadig betale for at få det hentet på adressen.
Det er jo nemt at køre virksomhed når der ikke er nogle konkurrenter og kunderne SKAL bruge dit firma.

Refa= korruption og svindel

18. marts 2025
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Manglende tømning, ubrugelig app, og ai chatbot.

Som titlen siger, nu har Refa misset flere tømninger af både plast, papir, pap, rest affald, og madaffald, deres hjemmeside er ubrugelig for alt hvad man kan komme i kontakt med der er en chatbot, som giver AI genererede svar. Deres egen app (Perfect waste) modsiger deres sorteringsguide der ligger offentligt tilgængelig på deres hjemmeside med flere ting, som også gør den lettere ubrugelig. alt i alt, der skal sku ske meget for at Refa nogensinde får mere end 1 stjerne fra mig af.

26. december 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Ingen oversigt over tømning

Forstår ikke hvorfor der ikke er en oversigt over tømningsdage på Refas hjemmeside, jeg lige kan gå ind og se. Kan vel ikke være så svært at lægge på siden. Godt nok sølle hvis så simpel en ting udelukkende kræver en app til smartphone.

Nedgrader til 0 stjerner, da jeg kan se frustrerede folk ikke får svar herinde på deres vigtige spørgsmål/kommentarer.
Da godt nok utrolig ringe opførsel af så stor en virksomhed.

30. oktober 2024
Uopfordret anmeldelse
Bedømt til 1 ud af 5 stjerner

Først og fremmest er prisen virkelig…

Først og fremmest er prisen virkelig høj, og hvor er det ringe at man ikke kan vælge de services man ønsker.
3700,- årligt.
Kan det virkelig passe at det er lovligt at binde os til én udbyder.
Og så vil jeg bare sige at siden den nye skraldeordning trådte i kraft har vi ikke overhovedet kunne fylde, hverken plast, hverken pap og metal, og slet ikke mad og drikkekartoner.
Vi sorterer som vi skal og ender med at have 3 små poser af mad affald, og et par små poster rest.
Plast tager over 2 måneder at fylde op for os.

I sommerens forløb har vi flere gange haft klamme mider, og spyfluer. Nøj det er uhygiejnisk og ulækkert.

Kan det virkelig betale sig at hente forskellige affaldsspande så ofte, istedet for at udvikle et sorteringsanlæg, og så hente 1 gang om måneden som før. Og så sætte prisen ned!

Politikerne på Lolland Falster må virkelig vågne op. Vores veje stinker om sommeren, og tiltrækker dyr som ikke skal være i nærheden af mennesker.
I har sat prisen så meget op at det er blevet en noget af det dyreste i husstanden.
Det kan i simpelthen ikke være bekendt.
Det er ikke effektivt, det er uhygiejnisk, og spild af god arbejdskraft at skulle hente 1/8 del fyldte spande. Og så er det sindssygt dyrt.
Og hvis i vil klimaet er jeg sikker på at de store skraldebiler også sviner klimaet.

At vi ikke kan fylde nogen som helst af vores spande, betyder ikke at i kan sætte sekvensen ned, eftersom det hele bare rådner og stinker. Selv det gamle plast, og selv restaffald.
Det er virkelig for klamt.

25. oktober 2024
Uopfordret anmeldelse

Er dette din virksomhed?

Tilegn dig din profil på Trustpilot og få gratis adgang til vores værktøjer, så du kan komme i kontakt med dine kunder.

Få en gratis konto

Dette er Trustpilot

Alle kan skrive en anmeldelse på Trustpilot. En anmeldelse er ejet af personen, som har skrevet den, og vedkommende kan derfor redigere eller slette den til enhver tid. En brugers anmeldelser bliver vist, så længe vedkommendes konto er aktiv.

Virksomheder kan bede deres kunder skrive en anmeldelse ved hjælp af automatiske invitationer. Denne type anmeldelser handler om reelle oplevelser og markeres "Verificeret".

Læs mere om andre typer anmeldelser.

Vi bruger en kombination af dedikerede medarbejdere og avanceret teknologi til at beskytte vores platform. Find ud af, hvordan vi bekæmper falske anmeldelser.

Læs om anmeldelsesprocessen på Trustpilot.

Hér finder du 8 tips til at skrive anmeldelser.

Verificering kan være med til at sikre, at det er rigtige mennesker, der skriver de anmeldelser, du læser på Trustpilot.

Det kan påvirke TrustScoren, når man tilbyder incitamenter i bytte for anmeldelser, eller når man kun spørger bestemte kunder, og det er imod vores retningslinjer.

Læs mere