Vildledende betalingsbetingelser – jeg annullerede min ordre
Jeg lagde en stor ordre hos Beliani på over 10.000 kr. og valgte at betale med Klarnas løsning i 3 rater. Kort efter opdagede jeg, at de fleste af varerne først ville blive sendt i midten eller slutningen af august, altså over en måned senere.
Jeg spurgte Beliani, hvordan det påvirker betalingsplanen hos Klarna. De svarede, at hele beløbet bliver sendt til Klarna, så snart ordren bliver bekræftet, uanset hvornår varerne sendes. Det betyder, at Klarna starter betalingerne med det samme, og de næste rater bliver trukket hver måned, selvom man endnu ikke har modtaget varerne.
Det stemmer ikke overens med Belianis egne oplysninger på hjemmesiden, hvor der står, at Klarna først starter betaling efter afsendelse. Da jeg gjorde opmærksom på dette, sagde Beliani, at det er Klarnas ansvar. Men Klarna har fortalt mig, at de følger det, forhandleren indberetter. Det betyder, at Beliani vælger at starte betalingen tidligt, også selvom varerne ikke er på lager.
Jeg synes ikke, det er rimeligt at betale for noget, jeg først får leveret langt senere. Derfor valgte jeg at annullere ordren. Jeg kan ikke anbefale at handle hos Beliani på de vilkår.
8. juli 2025
Uopfordret anmeldelse